DIY šumivé bomby do kúpeľa




Dnes som sa rozhodla oživiť blog aj nejakými DIY, aby sme tu nemali len čisto kozmetické články, hoci aj dnešné DIY sa jej bude trochu dotýkať.

Začala nám jeseň a okrem toho, že nás prednedávnom začala „volať škola“ (spomínam si na svoje malé traumy zo školských čias, keď ma nápis škola volá desil v júly v Tescu), mňa začala volať aj vaňa. Áno vaňa. V lete preferujem sprchu, vtedy sa odmietam potiť vo vani, ale prišiel ten čas, keď sa na vaňu opäť usmievam a plná radosti a eufórie do nej líham.... o to viac, keď si pobyt v nej môžeme spestriť a spraviť si svoje malé kúpele.

Dnes Vám ukážem ako si pripravujem šumivé bomby do kúpeľa. Na internete na ne nájdete neskutočne veľa receptov a priznám sa, že som veľa „materiálu“ vyrazila do koša, kým som našla ten „pre mňa fungujúci“ postup.

Na výrobu budeme potrebovať (množstvo na cca7-8 gúľ)

- 3 diely sóda bikarbóna

- 2 diely kyselina citrónová

- 1 diel kukuričný škrob

- 1 diel soľ do kúpeľa

- kokosový olej podľa potreby

- farbivo (kozmetické alebo potravinárske)

- vôňa, esencia

- misky, formičky, lyžica





V miske zmiešame sódu bikarbónu, kyselinu citrónovú, škrob a soľ do kúpeľa (je na vás či použijete klasickú alebo parfumovanú a farebnú)



Masu si rozdelíme do toľkých misiek koľko budeme chcieť farieb alebo vôní. Postupne do zmesi pridávame kokosový olej.




Radšej pridať viac oleja namiesto vody. Voda je v tomto prípade zákerná a veľmi rýchlo by mohla naša zmes vyšumieť a na bomby by bola už nepoužiteľná.


Zmes je hotová, keď po stlačení v dlani drží svoj tvar.



Pridáme farbivo. Ak ste zohnali kozmetické farbivo, môžete sa tešiť na sýte farby gúľ. Ak máte potravinárske, gule budú jemné pastelové. Intenzitu si stupňujete v závislosti od množstva pridaného farbiva.








Pridáme vôňu alebo esenciu. Ja ich mám z internetu, ale dajú sa kúpiť aj v obchodoch s bylinkami či čajmi (1-3 eur). Pár kvapiek stačí a Fľaštička vám vydrží naozaj dlho. Moja obľúbená vôňa je citrónová tráva a zelený čaj


Hotovú zmes môžeme plniť do formičiek. Kúpite ich na internete, ale rovnako dobre vám poslúžia aj formičky, ktoré nájdete doma. Silikónovým sa však vyhnite, zmes v nich neviete dobre zatlačiť. Nebolo by na škodu skúsiť kľudne aj malé formičky do piesku.





Nápadom sa medze nekladú tak skúste kombinovať rôzne farby a môžete pridať aj kvietky – sušenú levanduľu či lupienky ruží. Mne osobne to vo vani prekáža, keď mi to tam pláva a preto volím klasiku :)

Po vyformovaní ich dáme na 10-15 minút do mrazničky. Potom ich necháme odpočívať aspoň 24 hodín na suchom mieste. Nedávajte ich na radiátor, popraskali by.




A máme hotovo :)



Na tento postup som natočila aj video a budem veľmi rada, keď tento postup

vyskúšate a napíšete mi ako sa vám podarili :)



To ako ich uskladniť alebo pri darovaní pekne zabaliť si ukážeme nabudúce :)

Anit

Komentáre

Obľúbené príspevky